Spread the love

טל ציקורל בניית אתרים: הנוף הטכנולוגי מתפתח עם כל שנה שעוברת וכך גם שיטות פיתוח אתרים. החמדנות ליצור אתרי אינטרנט מדהימים ויישומים ממוקדי משתמש דוחפת את האבולוציה הטכנית לקנה מידה גבוה יותר. כשראש השנה מתדפק על הדלת, הרשו לנו לבדוק כמה מגמות לפיתוח אתרים לשנת 2023. אלו הן תחזיות מומחים שיש לקחת כאור מנחה. התחשבות בהם בחדשנות טובה יותר תעזור למפתחי אתרים להרחיב את החזון שלהם לגבי מוצרים ושירותים.

כדי לשמור על זה יותר טכני, סיווגנו אותם למגמות פיתוח חזיתיות ומגמות פיתוח אחוריות. מאז הופעת דף האינטרנט הראשון ב-1991, מעצבי אתרים ומפתחי אתרים התעלו על גבהים גדולים כדי לבנות אתרים מורכבים, אינטראקטיביים וידידותיים לנייד שמוכרים בפועל. 2023 הולכת להיות שנה שבה ממשק המשתמש והלוגיקת הרקע יראו שינוי עצום, וזה יהיה לטובה.

מגמות פיתוח חזיתיות של 2023
כשאנחנו מדברים על נתונים וסטטיסטיקות מציאותיות,

דוח kinesis מצביע על כך ש-75% מהמשתמשים מודדים את האותנטיות של חברה על סמך עיצוב האתר שלה.

לפי Inside Design, אתרים בטעינה איטית הם הסיבה לאובדן הכנסה כוללת של 2.6 מיליארד דולר.

הדוח של Curatti אומר ש-47% מהמשתמשים מאבדים עניין באתרים אם לוקח להם יותר מ-2 שניות לטעון.

זה מראה את החשיבות של קצה קדמי ללא תקלות. ממשק המשתמש הוא נקודת המגע הראשונה עם הלקוחות, ולכן הוא צריך לחבר אותם כבר בהתחלה.

כדי ליצור חזית מוצקה שמעסיקה את המבקר, השנה הקרובה תתמקד בשכלול טכנולוגיות כמו JavaScript, JAMstack, טכנולוגיות ניידות, CMS ללא ראש, אינטגרציה בענן ושירות אירוח חסין תקלות. מפתחי אינטרנט צריכים להתמקד בכל ההיבטים הללו כדי ליצור ממשק משתמש טוב יותר.

מגמות פיתוח עורפי של 2023
ללא קשר לשנה, הדרישה העיקרית היא אחורי בטוח, מאובטח, תגובה מהירה, ניתן להרחבה ותומך. בין אם מדובר בסטארט-אפ או בארגון, כל חברה מתמקדת בבטיחות כמדד העיקרי. השנה הקרובה תתמקד בפיתוח ארכיטקטורת אחורי מאובטח, אבטחת סייבר משופרת, סודיות נתונים ותאימות עם AI, IoT וטכנולוגיות מתפתחות אחרות.

דו”ח של Gartner Inc. אומר ששוק אבטחת הסייבר פרח והרוויח 170 מיליארד דולר ב-2022.

טכנולוגיות כמו Ruby on Rails, Django ישמשו באופן נרחב לחסימת התקפות XSS ו-DOM XSS. מדיניות הצפנה טובה יותר תיועד להגן על העברות כספים מפלסטיק. מסדי נתונים מקוריים בענן כמו BigQuery או DynamoDB של Google, מאת AWS יהיו מגמתיים. מסדי נתונים יראו שינוי ליצירת מערכות backend ללא רבב ב-2023.

10 המגמות המובילות בפיתוח אתרים לשנת 2023
1) No-Code ו-Low-Code יהיו Raging טל ציקורל בניית אתרים
2023 יראה שינוי משמח שבו אנשים עם רעיונות יצירתיים וחדשניים אך ללא רקע קידוד, ייהנו מכלי קוד נמוך או ללא קוד. כלים אלה יאומצו על ידי חברות IT כדי להעצים את מפתחי האינטרנט שלהם ולחסוך להם זמן. צוותים לא טכניים יקבלו כלים ללא קוד שיעזרו להם ליצור אלמנטים יצירתיים ללא כל מאמצים קשים. על ידי שימוש בשיטות אלו, חברות יפחיתו את מחזור החיים של פיתוח המוצר שלהן ויקצרו את זמן הפיתוח. חברות פיתוח אתרים צריכות לבדוק את הכלים הללו ולאמץ אותם כדי לעלות על המתחרים שלהם.

2) בינה מלאכותית ושפת מכונה ישלטו ב-2023! טל ציקורל בניית אתרים
זו הולכת להיות שנה של אוטומציה מתקדמת ולכן, טכנולוגיות AI ו-ML ישמשו באופן ממצה. שילוב AI/ML בזרימת העבודה יצמצם מאמצים ידניים ויוסיף יותר גמישות למשימות. כלי ניתוח מונעי בינה מלאכותית ישמשו סוכנויות שיווק דיגיטלי כדי למצוא הזדמנויות עסקיות טובות יותר. צ’אטבוטים המשולבים בבינה מלאכותית ישלטו במחלקות שירות הלקוחות וייצרו מידע ממקור ראשון עבור חברות.

למעשה, טכנוקרטים צופים ששוק הצ’אטבוטים העולמי ירוויח יותר מ-1.25 מיליארד דולר עד 2025. לכן, טכנולוגיות AI/ML וצ’טבוטים יציגו נוכחות חזקה באתרי אינטרנט בשנה הקרובה.

3) IoT וחיפוש קולי יהיו מחליפי משחק! טל ציקורל בניית אתרים
IoT התגנב לחיינו כמו שלא היה מעולם. מכשירים המצוידים בשבבים כדי לקבל הוראות אנושיות, אפילו מרחוק, הופכים את חיינו להרבה יותר פשוטים. IoT יישאר דומיננטי גם השנה.

טל ציקורל בניית אתרים צופה שמספר המכשירים המחוברים ל-IoT יחצה 29 מיליארד עד 2030. יותר מוצרי פיתוח אתרים ישתמשו ב-IoT ובטכנולוגיות אחרות כמו חיפוש קולי כדי להרקיע שחקים.

מומחים צופים כי 8 מיליארד עוזרים קוליים ישמשו תעשיות מגוונות כדי לעמוד בקצב שאילתות החיפוש הקולי.

נכון לעכשיו, 51% מהלקוחות משתמשים במכשירים התומכים בקול ושוק העוזרות הקוליות צפוי להגיע ל-11.2 מיליארד עד 2026.

שאלות נפוצות יהיו במגמה לפתור כל מיני שאלות של לקוחות. התוכן יוצג בנימה דיבורית יותר.

תרשים סטטיסטיקה

מקור תמונה: Statista.com

קריאה נוספת
מסגרות פיתוח אתרים מובילות לשימוש בשנת 2023

טרנספורמט דיגיטלי

יון בתעשיית הבריאות [יתרונות מול אתגרים ומגמות]

טרנספורמציה דיגיטלית בתעשייה הקמעונאית: מגמות ויתרונות מובילים

4) זו תהיה העונה של יישומי אינטרנט מתקדמים
מגמות פיתוח אינטרנט ידידותיות לנייד של 2023 כוללות את הופעתם של אפליקציות אינטרנט פרוגרסיביות. את הקהל הסלולרי ישרתו אפליקציות אלו, שמטשטשות את הגבול בין אפליקציות למובייל. יתר על כן, אפליקציות אלו מציעות אתרים בעלי טעינה מהירה יותר עם חווית גלישה אופטימלית בתוך האפליקציה. הם גם נותנים למשתמש חוויית עבודה לא מקוונת משופרת. מפתחי אפליקציות לנייד ישתמשו ב-Service Worker להפעלת האפליקציה ללא רשת. HTTPS יספק בטיחות סייבר גבוהה יותר. App Shell, Web App Manifest ו-Push Notifications צפויים לשלוט במגזר פיתוח האפליקציות לנייד. המשימה המקיפה היא להפוך כל מבקר ללקוח פוטנציאלי באמצעות PWAs.

5) יישומי דף בודד יהיו המטרה טל ציקורל בניית אתרים
העדפת הלקוחות לאתרי אינטרנט בעלי טעינה מהירה היא הסיבה העיקרית לכך שענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק עוברות ליישומי עמוד בודד. אפילו חברות קטנות יותר בוחרות בספא מכיוון שהם מציעים אפס טרדות ניווט, גלילה אינסופית, זמן טעינה מופחת וזרימת תוכן ללא הפרעה. שירותי SPA יועדפו על פני אתרים מרובי עמודים בשנת 2023.

6) ממשק משתמש תנועה – מגמת פיתוח אתרים מענג לשנת 2023
מחוות דיגדגו רגשות אנושיים במשך עידן ועידנים. בין אם תדרבן תינוק באמצעות מחוות פנים ובין אם תעודד לקוח באמצעות אפליקציה מבוססת מחוות, הוא בטוח יקבל מענה. מומחים צופים שממשקי ממשק תנועה יהיו חמים בשנה הקרובה. תארו לעצמכם אתרים מקדמים את פני המשתמשים שלהם עם לוגו לחיצת יד נע, שייצור זמן המתנה טוב יותר למשתמשים מאשר סמל טעינה. אתרים ואפליקציות ישתמשו באלמנטים המהנים האלה, ברמזים ויזואליים, אנימציות ידידותיות ורכיבי ממשק משתמש תנועה כדי למשוך מבקרים. אנחנו צריכים לחכות ולצפות לרמת החדשנות שמפתחי אתרים יביאו לתנועה את טכנולוגיית ממשק המשתמש.

7) השימוש בטכנולוגיית ענן יהיה בשיאו ה
לאחר מגיפה, טכנולוגיית ענן היא הטעם של עולם הטכנולוגיה. אחסון בענן מאפשר לחברות ארגוניות ליצור תשתית עבודה מרחוק. זה הולך להתקדם בשנה הבאה.

דו”ח של גרטנר מציע ששירותי ענן ציבוריים ירוויחו הכנסות גלובליות של 307 מיליארד דולר ב-2023.

חברות נוספות יבחרו בענן פרטי או בתשתית מרובת עננים כדי לבצע ולשפר את הפעילות העסקית שלהן. מפתחי אינטרנט צריכים לשפר את כישורי מחשוב הענן שלהם או לפתח צוותים נפרדים להתמודדות עם אתרים ומוצרים מבוססי ענן.

8) חבילות ופתרונות תוכנה מותאמים אישית יהיו בטרנד טל ציקורל בניית אתרים
פתרונות אינטרנט מותאמים אישית הביאו לשינוי מרענן באופן שבו עסקים מציגים את עצמם. גישה זו של מתן מגע אישי לאתרים ואפליקציות הולכת להמשיך, למעשה, לחולל מהפכה בשוק בשנת 2023.

לפי דיווח של Twilio, 62% מהמשתמשים רמזו שעסקים יפסידו מלקוחותיהם אם הם לא יציעו חוויות מותאמות אישית.

מעורבות המשתמש היא גורם מניע ולכן, פיתוח אינטרנט ממוקד המשתמש יקבל עדיפות בשנה הקרובה. יחד עם זה, חברות מפגינות נטייה לתת מגע אישי עדין לכל אלמנט של אתרים ואפליקציות. חברות פיתוח אתרים יהיו עדות ליותר לקוחות שידרשו אתרים מותאמים אישית, ללא קשר לסטארט-אפים, חברות קטנות ובינוניות או ארגונים.

9) מציאות רבודה שתתפרץ לאתרי מסחר אלקטרוני! טל ציקורל בניית אתרים
מציאות רבודה, מציאות מדומה ומציאות מעורבת עומדים לפרוץ לשווקי המסחר האלקטרוני. טכנולוגיות אלו ישמשו בדרך כלל בתעשיות כמו בריאות, חינוך, ספורט, אתרי משחקים ועוד.

סטטיסטה צופה ששוק ה-AR/VR/MR יהיה עד לעלייה מ-28 מיליארד דולר ל-250 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות.

מותגים מובילים כמו אמזון, איקאה ומוסקוט כבר צוברים הכנסות עצומות על ידי שילוב AR באתרי המסחר האלקטרוני שלהם. אז, יהיה שאר העולם בשנת 2023.

10) ארכיטקטורה ללא שרת להוביל את 2023! טל ציקורל בניית אתרים
למחשוב ללא שרתים יש יתרונות רבים כמו מדרגיות גבוהה יותר, שיווק מהיר, תחזוקה מופחתת ומינימום עלויות פיתוח. כשהטכנולוגיה הזו מתבססת על מחשוב ענן, הולכת לשנות את שוק פיתוח האינטרנט. עם פלטפורמת הענן הנכונה בקצה שלהם, מפתחי אתרים יכולים לעצב יישומים אטרקטיביים ומאובטחים מבלי לדאוג לגבי שרתים. פתרונות רבים מבוססי SaaS הם דוגמאות מצוינות לשימוש בארכיטקטורה ללא שרת. זה הולך להיות מגמת פיתוח אתרים ב-2023 ומפתחים צריכים להיזהר ממנו.

מסקנה – 2023, שנה מדהימה עבור מפתחי אתרים…
2023 הולכת להיות שנה של טרנספורמציה דיגיטלית, במונחים של טכנולוגיה, גישה, ידידותיות למשתמש, עיצוב ופיתוח. מגמות פיתוח אתרים של 2023 הן כמה תחזיות, אך אנו עשויים לראות גם מהפך טכני פורץ דרך. חברות פיתוח אתרים צריכות להיערך לשנה מאתגרת ולהכין את הצוותים שלהן ליצור פתרונות אינטרנט פורצי דרך.

יוסי רבה השמה | יוסי רבה חללי עבודה | יוסי רבה יוטיוב | יוסי רבה ביטוחים | יוסי רבה לינקדין